Prodej výrobků

Pokud budete mít o jakýkoliv z mých výrobků zájem, prosím spojte se se mnou přes kontaktní formulář.

neděle 11. května 2014

Domácí musli a ředkvičkový salát

Tak dneska opět jedna z kuchyně. I ldyž se přiznám, že dneska jsem v ní strávila minimum času. O jídlo se dnes staral manžel a já skutečně dnes udělala pouze tyto dvě věci. :-)
Já pro změnu celý den proseděla u šicího stroje a upravovala, zúžovala a zkracovala různé oděvy. Ještě mě večer čekají jedny šaty, ale mám dobrý pocit, že jsem toho dost zvládla. 
A teď už k zmíněným dobrotám. Syn chtěl na intr udělat domácí musli. Je naprosto jednoduché a zvládne ho každý. A oproti kupovanému vyjde mnohem levněji a ještě si ho uděláte podle toho co máte rádi. U nás se ujíždí na čokoládovém s ořechy. Nic dietního to tedy není, ale dobrota tedy ano. :-) 
Budete potřebovat: 
1 balíček ovesných vloček ( přidávám i vločky pšeničné) 
2 lžíce cukru (nejlépe přírodní)                                       
3 lžíce medu                                                                  
2 lžíce rozpuštěného másla                                             

Toto promícháme a dáme na plech (já vykládám pečícím papírem) a pečeme v troubě na 160°C asi 20 minut. 
Mezitím si nasekáme ořechy a  připravíme kokos. Tyto suroviny přidáme po 20 minutách na plech a promícháme a ještě 10 minut necháme péct. 
Vyndáme z trouby anecháme trošičku vychladnout. Mezitím si nalámeme čokoládu (ideálně zpracovat figurky a zajíce, které u nás nikdo nejí). Kousky čokolády a ještě dvě lžíce nugety zamícháme do teplých vloček. Ty se částečně obalí a slepí. Nechat úplně vychladnout a je hotovo. 
Doporučuji dělat, když rodina spí, jinak hrozí, že polovina plechu zmizí ještě teplá. 
A pokud nemáte v oblibě čokoládu, tak lze nugetu nahradit třeba salkem a místo čokolády dát třeba sušené ovoce. 







A jelikož je čas ředkviček tak se s vámi podělím ještě o jeden receptík na ředkvičkový salát. U nás ho máme moc rádi. 
Ředkvičky nastrouháme na kolečka, přidáme nastrouhaná natvrdo uvařená vajíčka, hořčici, zakysanou smetanu, naseknou pažitku. Osolíme zamícháme a můžeme podávat. 
Moje maminka místo zakysané smetany používá majolku a pokud nepodáváte dětem tak ještě přidejte pepř. 











7 komentářů:

  1. Jé, o jídlo se staral manžel, jak jsi toho docílila? U nás vařil manžel jen dvakrát v životě, tedy dvakrát po jednom týdnu a to po narození dětí, kdy jsem byla mírně nepoužitelná. Jinak smolík pacholík a musím já :o( domácí musli bude asi dobrota, podobné jsme kdysi zkoušeli s maminkou, ale přetáhly jsme to a šlo do krmítka ptáčkům :o) krásný večer, L.

    OdpovědětVymazat
  2. Oboje vypadá úžasně, pokusím se vyzkoušet. Ředkvičky se ale zatím sotva klubou.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak vločky já miluji (ředkvičky taky:). Naprosto ideální kolejní jídlo. A s láskou od maminky, musí se oblizovat až za ušima.
    Tak ještě udělej várku pro sebe, život si musíme osladit:),
    Kája

    OdpovědětVymazat
  4. Taky mám radši majolku než smetanu:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. No Leni, salát vypadá skvěle ... jen z těch mých 4 ředkviček, co jsem dnes sklidila by ho bylo asi málo. Takže budu muset ingredience koupit a nebo chvilku počkat :)
    Hezký den .... Věra
    P.S. A musli chci také udělat, jen je pořád něco jiného na práci. Teď musím pohlídat, až rozkvete bez, abych to neprošvihla.

    OdpovědětVymazat
  6. Leničko, domácí musli dělám už léta, snídá ho dokonce i manžel, vlastně hlavně on :o)
    Moc se mi líbí ten tvůj salátek, mňam.
    Přeji pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Leni díky za inspiraci -- vypadá to velice lákavě :o) Martina

    OdpovědětVymazat